woensdag 2 mei 2018

"probleem"mensen Nextdoor & MHFA

Onlangs werd ik via de Nextdoor-app benaderd door een andere stichting met de vraag / aanbod dat ik ergens bij mensen hier in Eindhoven heel veel ( kleine ) spullen op mocht gaan halen voor mijn garageverkoop / rommelmarkten.
spullen die ik niet wilde, of meubels ( die ik niet kan plaatsen ) hoefde ik niet mee te nemen.
de dag erna ben ik in dat huis gaan kijken, het waren 2 jongens, die nadat hun moeder verhuist was naar een verzorgingsflat was verhuist nog steeds in die woning zaten en op het punt stonden om ontruimt te worden door de woningbouw / gemeente....
die zelfde dag ben ik daar een kijkje gaan nemen en het was een absolute puinzooi, van boven tot onder, alles stond vol ( troep ) ook de tuin en de schuur...
de zelfde dag nog heb ik ze 20 /25 lege bananendozen gebracht en gezegd dat ze daar maar alles in moesten doen, wat ik mee mocht nemen, de volgende dag zou ik gaan helpen, en spullen in mijn auto laden.

maar toen ik de volgende dag ging kijken ( gisteren ) was er nog steeds niets gedaan, volgens de stichting die mij benaderd had speelt dit probleem al 1 jaar "de jongens tonen geen enkel initiatief"
ik heb ze gisteren proberen te helpen met spullen inpakken, en ik heb enkele dozen vol kunnen maken en mee kunnen nemen, maar na een paar uur liep het weer helemaal vast..

daar spelen veel meer ( achterliggende ) problemen bij die jongens, en voor mij is het "te kort dag"om ze ECHT te kunnen helpen ( ze hebben nog maar 2 a 3 dagen de tijd ) ik ben wel met ze in gesprek gegaan ( als ervaringsdeskundige ) omdat ik hun problematiek wel herkende...
ik heb in het verleden veel mensen geholpen, met psychische, sociale en verslavingsproblemen ( ons kent ons / laagdrempelig / straattaal, er/herkenning, respect  & vertrouwen ) .....

ik zou graag de cursus MHFA willen doen en ( als vrijwilliger ) solo willen werken als straatwerker / coach voor oa dit "soort" mensen en problematiek, maar ik kan die cursus niet betalen, van de 3 uur dat ik gisteren bij die jongens was om ze te helpen om van hun spulletjes af te komen ben ik zeker 2 uur bezig geweest met praten, instanties bellen, opzoeken enz..

6 dozen spulletje waarvan er misschien 2 dozen echt verkoopbaar zijn.. lol..
verloren tijd ? zeker niet.. "hulpverlenertje"spelen, heeft mij ook goed gedaan
(ik denk niet in €uro's ) vandaag en morgen ga ik er weer ff langs, er zullen waarschijnlijk geen spulletjes meer voor mij zijn, maar misschien kan ik nog helpen als "mental coach"of met tips of motivering, het is niet mijn job, en ik werd er ook niet voor benaderd, maar ik voel dat ik ze daar wellicht meer mee kan helpen dan enkel wat spulletjes mee nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stichting Dwaalhaas Inzamel-Bak - Locatie : Edisonstraat 39 ( In de Voortuin )


Recycling, Art, Design & Kringloop - "Gezocht"
Verf ( restanten ) blikken, spuitbussen, potten, tubes ( liefst geen latex ) verder alle soorten & kleuren heel erg welkom, ook andere hobby materialen en schilderijen / kunst / design om overheen te schilderen - Rommelmarkt Spulletjes - Geen grote meubels,of koelkasten enz, want daar heb ik helaas geen ruimte voor. Spulletjes die ik krijg worden voorzien van een oranje sticker en worden verkocht tegen elk aannemelijk bod tbv Eindhovense ongesubsidieerde Kunst & Cultuur. edison39.nl

*** Stichting Dwaalhaas supports "Wij Creatief Eindhoven" Leefmuseum.nl & Livingmuseum Ehv***

Dwaalhaas Chatbox